diumenge, 13 de setembre del 2009

Dissabte 12 de Setembre de 2009.Primer Dia al canadà. Montreal-Cornwall

Bon dia, Aquí són les 7: 50 del matí i estem esmorzant. Ens hem despertat per primer cop al continent americà, concretament al país dels veïns dels USA. Ahir el dia va ser esgotador. Avió al Prat i des d' allí cap a Montreal. Arribada a l'aeroport de Montreal i d' allí cap a intentar llogar un vehicle que ja teníem reservat. Dic intentar perquè ens varem estar ben bé 45 min. en una cua. Finalment tenim el nostre flamant Ford Focus de color gris amb matrícula solament al darrera, però al lloguer de vehicles ni havien de totes les marques i models, vam veure un Ford Mustang que era increïble. Al agafar el vehicle els dubtes de portar un automàtic, però la veritat és que sembla per nens petits. Has de pensar a no xafar l'embragament i ja està, si el xafes com que no hi ha estàs xafant el fre fins al final i de retruc provocant una aturada de collons al vehicle, encara no ens ha passat. Amb el vehicle vam fer uns 130 kilòmetres fins a la localitat de Cornwall on hem dormit. El poble és el típic poble de pescadors amb grans llacs a la vora del riu Sant Lorenzo. El bed and breakfast es d'aquells "Make your own", ens han deixat tot una planta per nosaltres decorada amb infinitat de símbols de fars, des de les tovalloles, al capsal el llit passant pel paper de wc i del paper de la paret. Es una casa preciosa i estem sols, a la planta de dalt la senyora de la casa ens va ensenyar que hi havia dos ninots de casament, com els del Jaume i els de La Esther, a la boda dels que no anem per aquest viatge, es just almenys recordar-nos d'ells i desitjar-los bona boda. Avui ho deixem aquí, al final del dia hem d'estar a Toronto, ja veurem si hi arribem , entrar en una gran ciutat un diumenge els "kemakus" ja saben el que és. Els consells del dia són: 1.Tot i que els habitants del Quebec són Canadencs parlen francès més que anglès i dels seus ascendents europeus han agafat aquell costum tant bonic de no esforçar-se a entendre el que dius en francès si no ho pronuncies correctament, canvieu d'idioma i amb l'anglès no us passarà. 2.El GPS va perfectament però les carreteres d'aquí són rudimentàries, la velocitat permesa es irrisòria i sol la respectareu vosaltres que veniu de fora. 3.Si porteu menjar a l'entrar a la duana us el faran declarar i us el comissionaran , està a la vostra mà declarar-ho o no. A nosaltres ens van comissar els entrepans de pernil i no van mirar les maletes on portàvem "algun" embotit més, la pesta porcina va fer molt mal. 4.Els cotxes automàtics van sols, amb la D , de directa ja fareu. La N punt mort i la R endarrere es poden utilitzar, la P de aparcament i la L de marxes curtes per pujar ports quasi no les utilitzareu.